poniedziałek, 7 kwietnia 2014

Ciasto do bezglutenowej pizzy wegańskiej i nie tylko II

Składniki:

mąka ryżowa (użyłam firmy Balviten) 50 g
mąka kukurydziana (użyłam firmy Balviten) 30 g
mąka owsiana bezglutenowa (użyłam firmy Provena) 30 g

mąka z tapioki 40 g
suszone: bazylia, pomidor, czosnek 3/4 łyżeczki
sól1/4 łyżeczki
drożdże 5 g rozpuszczone w 1/4 szkl. ciepłej wody
1/4 szkl. ciepłej wody

łyżka oleju lub oliwy
1,5 łyżeczki siemienia lnianego mielonego (zalewamy gorącą wodą tak aby przykrywała siemię
i odstawiamy do wystudzenia)

sól do smaku

Wszystkie składniki razem zagniatamy.
Odstawiamy na pół godz. pod przykryciem do wyrośnięcia. Następnie za pomocą dłoni posypanych mąką ryżową wkładamy do foliowego woreczka - ja podzieliłam na 2 części i wkładamy do lodówki na 5 godzin. Po tym czasie wyjmujemy z lodówki, ogrzewamy do temp. pokojowej, palcami rozklepujemy placek na blaszce posmarowanej oliwą. Przed nałożeniem dodatków polecam podpiec spód.




Dodatki:
Sos pomidorowy (przecier pomidorowy, pomidory suszone, cukier, sól, pieprz, zioła prowansalskie,
bazylia – ilości wg uznania)
Kapary
Oliwki
kukurydza


 Zamiast przygotowałam sos z mleka kokosowego i zagęściłam go mąką ryżową – 1,5 łyżeczki mąki na 2 łyżki mleka. Pizze posypałam ziołami wg dodatku w cieście.


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz