piątek, 18 października 2013

Biszkopt makowy

Kiedyś przepis przyniosła mama od koleżanki. Ja znalazłam go w jednej ze starych książek kucharskich, wypatrzyłam też na blogu Guli w wersji bezglutenowej właśnie.
http://kucharzenie-guli.blogspot.com/2011/12/bezglutenowe-ciasto-makowo-waniliowe.html


Oto mój przepis z modyfikacjami:


  • 300 g maku,
  • 200 g cukru 
  • 8 dużych jajek, żółtka i białka osobno,
  • 3 łyżki kaszki kukurydzianej,
  • 2 łyżki bułki tartej b.g.
    Ja dałam ostanio pokruszone na pył ciasteczka amaretti w sumie
    5 łyżek
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia b.g.,
  • 2 łyżeczki ekstraktu z migdałów (lub do smaku- jeśli niedajemy amaretti).
Wieczór wcześniej mak opłukać, zalać wrzącą wodą do jego pokrycia, pozostawić na noc. Alternatywnie można mak zalać wodą, zagotować
i gotować przez 20 minut. Ja gotowałam. Po tym czasie mak odcisnąć, zemleć dwukrotnie przez maszynkę.
Żółtka umieścić w misie miksera razem z cukrem i utrzeć na jasną, puszystą masę. Dodać przepuszczony przez maszynkę mak, kaszę, bułkę, proszek do pieczenia, ekstrakt z migdałów. Zmiksować do połączenia.
W osobnym naczyniu białka ubić na sztywną masę. Dodać do masy makowej i delikatnie wymieszać szpatułką.
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia (samo dno). Do formy wyłożyć masę makową. Piec w temperaturze 175ºC przez 45 minut, lub trochę dłużej, do tzw. suchego patyczka. Po upieczeniu lekko uchylić drzwi piekarnika i w ten sposób wystudzić ciasto.
Ciasto wyjąć z formy, przekroić wzdłuż  na 2 blaty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz