sobota, 25 lutego 2017

Tortille bezglutenowe



Składniki: pół szklanki mąki ryżowej pół szklanki mąki kukurydzianej, szczypta soli, trochę ziół prowansalskich, 1 i 1/4 wody (ale przygotuj więcej)
Wykonanie: Wszystkie składniki miksujemy lub blenderujemy, odstawiamy na 15 - 30 minut, mieszamy - wystarczy rózgą - gdy ciasto jest za gęste dodajemy wody. Smażymy na mocno rozgrzanej patelni - ja dałam kropelkę oleju i rozsmarowałam na patelni - wylewamy ciasto na patelnię i smażymy na złoto. Podajemy z dowolnymi dodatkami.





2 komentarze:

  1. Czy łatwo się je składa? Nie krusza sie? A jak się zachowują, np.na następny dzień wzięte do pracy na drugie śniadanie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu, łatwo się je składa. Ważne aby je od razu po usmażeniu przykryć ściereczką, dobrym pomysłem jest też przełożenie ich papierem do pieczenia. Jeśli już masz wszystkie placki gotowe zawiń je szczelnie w torebkę foliową.
    Można je wcześniej przed przygotowaniem, tj. przed zawijaniem podgrzać odrobinę w mikrofali lub w grillu elektrycznym, ale nie jest to konieczne. Ja na placki (bez podgrzewania) nałożyłam dodatki - posmarowałam serkiem, na to reszta dodatków - tu kto co lubi, dodałam sos czosnkowy, zawinęłam i na chwilę do mikrofali lub na grill elektryczny by były ciepłe. Na wynos zawijam w folię aluminiową.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń