niedziela, 5 marca 2017

Szarlotka lub jak kto woli jabłecznik

Składniki: po 1/3 szklanki mąki: kukurydzianej, ziemniaczanej lub ryżowej, jaglanej bądź gryczanej z białej kaszy, albo 1 szklanka mąki bezglutenowej - mix, 5 dag masła/ margaryny, 2 łyżki cukru, 1 żółtko, 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia bezglutenowego Wszystkie składniki łączę razem, ewentualnie dodaje lodowatą wodę/ śmietanę tak by ciasto było zwarte. Wszystkie składniki łączę w blenderze lub zagniatam ciasto. Wykładam na blaszkę 20*20 cm lub 20*30 cm - w zależności od tego czy chcemy ciasto wyższe czy niższe - wyłożoną papierem do pieczenia/ folią aluminiową i podpiekam 15 minut w 180 st. C. Na to jabłka starte lub w plasterkach - około kilo - 1,5 kg dodaje rodzynki, żurawinę - wg uznania lub nie koniecznie, trochę cukru waniliowego, cynamonu - do smaku Na górę kruszonka - 5 dag orzechów włoskich posiekanych, 5 dag mąki kukurydzianej, 5 dag masła/ margaryny, trochę cukru i cynamonu - wszystko razem łączę, ewentualnie dodaje trochę mąki by wyszła kruszonka.
Piekę jeszcze 35 minut. Modyfikacje:
wszystkie składniki suche razem zblenderowałam, dodałam, masło, odłożyłam 2/3 szklanki na kruszonkę, do reszty dodałam jajko i zagniotłam ciasto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz