czwartek, 6 grudnia 2012

Gryczany śmieciuch

Chodził za mną od dawna. Taki w wersji zimowej.
Przepis wymyśliłam sama - skoro już zmieliłam tą grykę na mąkę można by ją wykorzystać :).

Przygotuj:
szklankę mąki gryczanej
1/2 szklanki mleka/jogurtu naturalnego
1/4 szklanki oleju
4 łyżki cukru/miodu
łyżeczka przyprawy do pierników (ja używam Podlaskiej - http://darynatury.pl/offer/351/podlaska-przyprawa-do-piernik%C3%B3w-i-innych-ciast.html)
po 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej i proszku do pieczenia bezglutenowego
1 jajko

Dodatki:
średnia marchewka
jabłko
garść orzechów
garść rodzynek

Jajko ubij z cukrem/miodem i przyprawą, dodaj olej, mąkę, sodę i proszek, na końcu mleko/jogurt, dobrze wymieszaj. Utrzyj marchewkę na drobnych oczkach, jabłko na dużych lub pokrój w kostkę, rodzynki sparz, orzechy posiekaj lub pokrusz, wymieszaj z ciastem.
Piec 30 min w temp 180 stopni.

Dodatki możesz zmienić wg uznania. Ja dałam to co miałam pod ręką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz